top of page
  • bskmorgan

שיטות טיפול מבוססות מדע באוטיזם


בשנת 2020 פורסם מחקר מקיף גדול על 6240 ילדים שבדק 7 גישות טיפול, לא תרופתיות, בטיפול באוטיזם מגיל האבחון ועד גיל 8 שנים.


שלושת הגישות העיקריות שנבדקו וחשוב לציין את הממצאים לגביהן, היו:

  • הגישה ההתנהגותית.

  • הגישה ההתפתחותית (בארץ גישת הטיפול המוכרת היא ה- DIR).

  • הגישה האינטגרטיבית (NDBI – גישה המשלבת עקרונות התנהגותיים, התפתחותיים וטבעיים יחדיו).

המחקר מצא כי:

  • לגישה ההתנהגותית גוף ראיות מדעיות בעייתי.אמנם זוהי הגישה הוותיקה והנחקרת ביותר אולם איכות המחקרים שלה לוקה בחסר ולא ניתן לומר בביטחון כי הגישות ההתנהגותיות אפקטיביות.

  • הגישה ההתפתחותית עלולה להיות יעילה ברכישת מיומנויות של תקשורת חברתית למשל שיפור בקשב המשותף, אך השפעתן על התפתחות היכולת השפתית אינה ברורה.

  • הגישה שנתמכה במחקרים האיכותיים ביותר והראתה את השיפור המשמעותי ביותר בילדים הייתה הגישה האינטגרטיבית ה – NDBI. אותו מחקר מקיף מצא שיפור ביכולת התקשורת החברתית, ביכולת השפתית וביכולת המשחק של אותם ילדים שנבדקו.

שיטות טיפול מבוססות מדע באוטיזם

מה ניתן לקחת מהמחקר?

כמות הטיפולים ושיטות הטיפול באוטיזם המצויות לילדים היא אדירה, זוהי דוגמא אחת מיני רבות כיצד עלינו לברור ולעשות סדר במידע הרב. יתרה מכך, עלינו להכיר מה החולשות ומה החוזקות של כל גישת טיפול בה אנו מטפלים בילדים.


מצורף לינק למחקר המלא.




Project AIM Autism Intervention Meta-Analysis for Studies of
.pdf
Download PDF • 2.29MB

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page