5 פעילויות מרגיעות לילדים במרחב המוגן ובמהלך היום🧘♀️
- motim51
- 20 ביוני
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 21 ביוני
בעקבות המצב, הצוות שלנו בנה עבורכם מאגר פעילויות פשוטות ומרגיעות לילדים שניתן לבצע במרחב המוגן או בחוץ (בהתאם למצב) בתחומי עניין שונים, כך שכל משפחה תוכל למצוא לה את הפעילויות המתאימות לה.
1.פעילויות אומנותיות:
א. בהשראת טכניקה שנקראת סקוויגל: שרבוט חופשי, אפשר בעיניים פתוחות או סגורות ואז מתוך מה שיצא לחפש דימוי, לפתח אותו, לצבוע.
ככה נוצרות דמויות ובסוף אפשר גם להמציא סיפור. ניתן לשרבט בתורות ולחפש ביחד את הדימויים.
מצורפות דוגמאות: הקרדיט לציורים האותנטיים לשובל קציר שרעבי המוכשרת מהצוות שלנו.


ב. סיפור ב-6 חלקים: חלקו את הדף לשישה חלקים מבלי לחתוך. בכל חלק תתואר תמונה אחת.
1. ציירו את הגיבור של הסיפור
2. ציירו מה המשימה שלו
3. ציירו מה המכשול שלו
4. ציירו מה/מי עוזר לו
5. ציירו כיצד הגיבור מתמודד עם המכשול
6. ציירו מה קרה בסוף
דוגמא:

הערה: פעילות א' וב' הן שתי פעילויות שונות.
2. תרגול יוגה:
בהתאם למצב הרוח נבחר תנוחות שיותר אסופות ומכונסות או תנוחות פתוחות שמעודדות נשימה עמוקה.
מצורפים מספר דוגמאות מתוך ערכות קלפי יוגה שפותחו במיוחד עבור ילדים אוטיסטים על ידי תמר אלביליה מהצוות שלנו.
א.

ב.

ג.

ד.

3. פעילות גופנית כללית:
א. משחק לחידוד ההקשבה תוך כדי תנועה – מגדירים שלושה חוקים.
לדוגמא:
שהמבוגר אומר "קטשופ" – הילדים עושים סקווט - כפיפת ברכיים ועולים (כמו לחצן של קטשופ).

שהמבוגר אומר "גלידה" – הילדים מרימים ידיים למעלה כפות הידיים מחוברות ויוצרות צורת משולש כלפי מעלה ומבצעים סיבוב במקום.

שהמבוגר אומר "סופרמן" – הילדים בעמידת שש ומרימים יד ורגל. אפשר לגוון ולבקש גם יד ורגל נגדית.

המבוגר בתחילה מדגים מה אומרת כל הנחייה ואז מתחיל לומר את המילים לסירוגין בצורה מהירה.
המטרה של הילד להספיק לבצע כמה שיותר צורות בדקה.
ניתן אחר כך להמציא צורות אחרות ביחד עם הילדים.
תרגול מצוין להעלאת הדופק, חידוד הקשב ושיפור הכושר הגופני.
ב. משחק מהירות תגובה.
מפזרים 3 חפצים בחדר או בגינה בחוץ אם ניתן ובטיחותי.
לדוגמא: כרית, בקבוק וכיסא.
המבוגר קורא בשם החפץ ועל הילד לגעת בחפץ במהירות האפשרי. כך אחד אחרי השני למשך דקה.
המטרה לגעת בכמה שיותר בדקה.
4. פעילויות המשלבות מוזיקה:
א. ניתן לתלות על הקיר דף ציור גדול ולעודד ציור חופשי עם מדבקות אהובות (כמו גיבורי על או דינוזאורים), בליווי מוזיקה ותנועה – פעילות שמאפשרת ביטוי יצירתי, הפחתת מתח, חיזוק חגורת כתפיים ושילוב בין גוף לנפש.

ב. שימו מוזיקה אהובה, בזמן שהמוזיקה מנגנת על הילדים לנוע בכל דרך שבא להם, ברגע שהמוזיקה מפסיקה, הם קופאים במקום.
פעילויות אלו משלבים תנועה, מוזיקה וכיף ומסייעות בשחרור אנרגיה ושיפור המודעות הגופנית.
5. פעילויות תחושתיות:
א. קופסת ההפתעות – החביאו לילדים חפצים שונים בתוך קופסת נעליים או קופסת דגנים ריקה ובקשו מהם לזהות מהו החפץ מבלי שהם רואים אותו. עליהם לזהות את החפץ דרך מישוש שלו וזיהוי המרקם והצורה שלו.

ב. פינת השקט שלי – בחרו פינה קטנה בממד/מקלט וציידו אותה בכמה שמיכות וכריות רכות, אפשר להוסיף בובה מרגיעה, צעצוע רך אהוב, ספר או חפץ בעל מרקם נעים.
פינה זו יכולה לשמש כמקום מפלט עבור הילד כשהוא מרגיש מוצף או זקוק להפוגה. המרחב המוכר והנעים עוזר לווסת את עצמו ולהירגע.
מאחלים לכולם המשך ימים שקטים🙏
🟢לכל העדכונים בתחום האוטיזם ואירועי המרכז שלנו – הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו🟢
コメント