top of page
  • motim51

קשב משותף ואוטיזם – חלק ב'



איך נתרגל קשב משותף?

בפוסט הקודם דברנו על מהו קשב משותף, על סוגי הקשב המשותף וחשיבותם ועל איך הם באים לידי ביטוי בהתפתחות טיפוסית ובאוטיזם.


ניתן לתרגל קשב משותף בדרכים רבות וברמות קושי שונות, בפוסט זה נציג מספר טיפים ודוגמאות בסיסיות אותם ניתן לתרגל יחסית בפשטות בבית.


1. שימוש במשחקים סנסוריים כגון משחק דגדוגים, "קוקו" בועות סבון או בלונים.

דוגמא:

  • השיגו את תשומת לב ילדכם, נפחו בלון, ושחררו אותו לאוויר.

  • תנו לילד הזדמנות להביא לכם בחזרה את הבלון. חזרו על פעולה זו שוב.

  • בפעם השלישית נפחו את הבלון והחזיקו אותו רחוק כאשר היד מושטת הצידה והמתינו.

  • אנו נרצה לתת הזדמנות לילד להזיז את המבט מהבלון – אלינו ושוב אל הבלון או שיביט בתחילה אלינו משם לבלון ואז שוב אלינו. ברגע שזה קורה (קשב משותף) שחררו את הבלון בהנאה.

2. מיקום חפצים אהובים מראש מחוץ לשדה הראיה של הילד.

דוגמא:

  • מקמו מראש חפצים שילדכם מאוד אוהב במקומות שהם מחוץ לשדה הראייה שלהם. לדוגמא בובה אהובה או כדור.

  • המתינו להשגת תשומת לב הילד, לאחר מכן הצביעו לעבר החפץ תוך הפניית המבט מהילד אל החפץ ואמרו "(שם הילד/ה) תראה! כדור".

  • חכו שהילד יעקוב אחר הצבעתכם ויקלוט את החפץ.

  • התחילו במרחקים קצרים ובתחילה בזוויות שהילד צריך לסובב מעט יחסית את ראשו על מנת לראות את החפץ והגדילו בהדרגה עם הצלחותיו בתרגול.

3. מיקום חפצים מראש שהם חלקים הכרחיים ממשחק במקומות שונים בחדר.

דוגמא:

  • מקמו חלק של פאזל מראש מחוץ לשדה הראייה של ילדכם.

  • הילד ירכיב את הפאזל ואז יחפש את החלק האחרון.

  • זוהי הזדמנות מצוינת להצביע אל עבר החלק המוסתר מראש ולומר לו "(שם הילד/ה) תראה! פאזל".



-בעזרת פעילויות מוטיבציוניות וטבעיות מסוג זה, הילד יבין בהדרגה את הכוח שבקשב המשותף ואת הקשר בין תקשורת לתוצאה חיובית בעולם. כפועל יוצא מכך תהיה לו מוטיבציה להמשיך לתרגל אותה ולהשתפר בה.


-הקפידו לבצע את התרגול תוך שמירת ההנאה של הילד, הגיוון בפעילויות ושמירת המינון המתאים על מנת שהילד לא יפתח סלידה מהתרגול.

23 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page