top of page

גישת PRT מיומנות הציר השנייה –🎇יוזמות🎇

motim51


📙דיברנו על הרקע לגישת PRT בטיפול באוטיזם ועל מיומנות הציר הראשונה שהיא מוטיבציה שחשובה כל כך לגיוס הילדים לטיפול.

למי שרוצה להיזכר ניתן לקרוא כאן https://shorturl.at/fv5Nb


💥מיומנות הציר השנייה בגישת PRT מדברת על יוזמות.💥


📙ישנן רמות שונות של תקשורת כאשר רמה בסיסית יחסית תהיה להפיק תקשורת כדי לבקש דברים שהילדים רוצים, כמו "אמא, תביא לי את המשאית הירוקה".


יוזמות כגון שאילת שאלות ושיתוף נחשבות לגבוהות יותר בהיררכיה התקשורתית ומטרתן היא הבעת עניין, סקרנות ושיתוף של אחרים בחוויה.


❓בשאילת שאלות אנו מלמדים את הילדים ליזום ולשאול את כל שאלות ה- WH (מה זה?, איפה?, מה קרה?, של מי זה? ועוד).


דוגמא לשאלה שאנו מלמדים את הילדים לשאול היא "מה זה❓". פה בעצם מתרחש תהליך כפול - עצם השאלה יוצרת אצל הילד הבעת עניין, יוזמה, והתשובה הניתנת לו גם יכולה ללמד אותו מילים חדשות, הרחבת אוצר המילים שלו.

אותו דבר לגבי השאלה "איפה❓", כאשר הילדים לומדים לשאול את השאלה הם לומדים מספר דברים גם ליזום ולשאול וגם לומדים את המשמעות של מילות יחס כגון, מתחת, מעל, בתוך, בפנים.


דוגמא להצהרה לשיתוף יכולה להיות: "אבא תראה❗️מטוס✈️". שבה בעצם הילד משתף את ההורה או החבר וחולק אתו את ההנאה.

שיתוף בשלבים מתקדמים יכול להיות גם תיאור של חוויה שעברה על הילדים במהלך היום או בעבר ולה ערך רגשי רב עבור ההורים והילדים גם יחד.


📙מעבר לפן הרגשי החשוב, יוזמות אלו הן גם חברתיות וגם חינוכיות;

✅חברתיות, משום שהן פותחות סדרה של אינטראקציות הדדיות עם ההורה, המטפל או ילד אחר.

✅חינוכיות, משום שבזמן שהם משתתפים באינטראקציות הללו, אוצר המילים של הילדים גדל, השפה שלהם מתפתחת, והם לומדים את כל אותן התנהגויות שצריך ללמוד על מנת להיות בעל יכולת לתקשורת חברתית.

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


© 2019 All rights reserved by Motti Morgan.

 בשביל הכוכב - מוטי מורגן - טיפול באוטיזם

  • w-facebook
  • Twitter Clean
bottom of page